Mamy 11. Września, a co za tym idzie – mija czas embargo na informacje dotyczące trybu budowania i trybu kupowania z The Sims 4. Dokładniej – z trybu budowania, ponieważ dwa tryby zostały połączone w jeden dając nam jeszcze więcej możliwości.
Wielu z Was uważa, że The Sims 4 w
porównaniu do The Sims 3 nie daje nam zbyt wielu nowych opcji.. I tutaj
się mylicie! Budowanie w czwartej części jest jeszcze łatwiejsze i
przyjemniejsze. O tyle, o ile w The Sims 3 jest ono dla mnie nudne i
nieciekawe, to nie mogę doczekać się zagrania w The Sims 4!
Czwarta część sagi otwiera przed nami
zupełnie nowe wrota jeśli chodzi o budowanie i kupowanie. Pokaz na
SimsCamp poprowadził producent Aaron Houts, który
odpowiedzialny jest za tryb budowania w grze. Opowiedział nam on o
wszystkich nowych opcjach związanych z budowaniem i meblowaniem domów
Simów.
STAWIAMY SUROWY BUDYNEK
Zacznijmy od samego budowania. Pierwszą
nowością będzie ulepszenie znanego nam trybu planowania. Jeśli nie
podoba nam się ułożenie pokojów, nie ma potrzeby burzenia żadnego z
nich. Teraz możemy złapać dowolny pokój i przestawić go w inne miejsce, które nam bardziej odpowiada.
Możemy także kopiować zbudowane
już pokoje. Dajmy na to, że zbudowaliście pokój dla dziewczynki i
chcielibyście zbudować identyczny pokój dla chłopca – kopiujecie pokój i
zmieniacie w nim elementy, które będą pasowały do chłopca.
System gry rozpoznaje zbudowany pokój.
Wystarczy że połączymy ściany ze sobą, a gra rozpozna zbudowane
pomieszczenie jako pokój. Wtedy wystarczy parę kliknięć, aby go
umeblować.
Zanim opowiem Wam o meblowaniu, wspomnę o
nowościach związanych ze ścianami. Po wycieku niektórych zdjęć z The
Sims 4, niektórzy z Was komentowali iż ściany są za wysokie w porównaniu
do poprzednich wersji gry. Owszem, możliwe że ściany są wyższe
ponieważ… Od teraz możemy ustawiać wysokość ścian. Mamy
do wyboru standardowe, wyższe i najwyższe ściany. Możemy ustawić aby
parter miał najwyższą wysokość, a piętro miało standardową wysokość
ścian.
Dostosowywanie wysokości ścian przydaje się kiedy chcemy… Ustawić wysokość okien. To od nas zależy jak wysoko będą ułożone okna. Budując pokoje możemy ustawić automatyczne rozmieszczenie
okien. Koniec z dodawaniem okna jeden po drugim. Jeden klik i gra sama
ustawia okna wokół budynku. Mnie osobiście spodobały się okna na dwa piętra, które dawały światło na całej swojej długości.
Gra nie wymaga już od nas słupów
podtrzymujących wyższe piętra. Możemy budować pokoje „w locie”, bez
podparcia. Twórcy uznali, że jest to gra dla nas i nie będą nas
ograniczać. To od nas zależy czy budynek będzie wyglądał realistycznie,
czy też nie. Tak więc „latające pokoje” są jak najbardziej możliwe.
ŚWIATŁO, ŚWIATŁO, ŚWIATŁO!
Jeśli już mówię o świetle – w The Sims 3
światło z okna na pierwszym piętrze nie przechodzi na niższe piętra. W
The Sims 4 światło z okna wyżej przechodzi na niższe piętra przez co
możemy śmiało budować dwupiętrowe ściany z wielkimi oknami, bez problemu
ze światłem.
Samo światło zyskało też zupełnie nowe
życie. Inaczej świecą pochodnie, inaczej lampy w kuchni i jeszcze
inaczej lampy na zewnątrz budynku. Nowe efekty świetlne sprawiają, że
gra jest jeszcze bardziej realistyczna pod względem zachowania się
środowiska.
Osobiście, najbardziej podoba mi się
przechodzenie światła przez drzewa. Jeśli odpowiednio ustawimy kamerę w
zacienionym lasku, możemy zobaczyć jak promienie Słoneczne przechodzą przez korony drzew i padają na ziemię. Coś pięknego!
PŁOTY I ŁUKI
Doszła możliwość szybkiego zmienienia
ściany w płot i odwrotnie. Płoty zyskały też absolutną nowość – owalne
łuki. Niestety ścian nie można postawić w łuku, jednak bramki nam to
wynagradzają. Koniec z kanciastymi gankami przed domem!
Jeżeli zapomnieliście o fundamentach, to
za pomocą jednego kliknięcia możecie dodać je na parceli. Cały budynek
podniesie się o taki poziom, jaki ustalicie. Można dowolnie regulować
wysokość fundamentów.
MEBLUJEMY NASZE MIESZKANIE
Meblowanie w czwórce jest jeszcze łatwiejsze niż dotychczas. Wystarczy otworzyć katalog z gotowymi pokojami,
wybrać kolor w którym powinny być obiekty i siup, postawić gotowy pokój
na parceli. Możemy też kupować wybrane elementy z katalogu, jeśli nie
mamy ochoty kupować całego pokoju.
Oczywiście nie został usunięty
tradycyjny katalog z obiektami podzielony na kategorie, które znamy z
poprzednich części gry. Tym razem dodano jednak do niego filtry, które
ułatwią nam meblowanie domostwa.
Dajmy na to, że budujecie pokój dla dziewczynki – istne różowe królestwo. Wystarczy że ustawicie segregację w katalogu na kolor różowy, a po chwili pokażą się Wam wszystkie dostępne obiekty w kolorze różowym.
Wcześniej pisałem o oknach, ale ta
funkcja jest bardziej związana z katalogiem. Otóż okna zostały
posegregowane w trzech kategoriach – krótkie, średnie i wysokie. Trzy
typy okien, które sprawią, że Wasze domy będą wyglądały jeszcze lepiej!
LUSTRA I OBRAZY
Od teraz jeszcze więcej świata odbija
się w lustrze. Lustra w The Sims 3 nie pokazują nam odbicia tego, co
jest za oknem. Nowy system luster sprawia, że możemy zobaczyć świat za
oknem, w odbiciu lustrzanym.
Możemy dowolnie
umieszczać obrazy i lustra na ścianach. To od nas zależy czy postawimy
obraz nad obrazem, czy ustawimy je obok siebie w krzywej linii do dołu.
Jeśli chcecie postawić obraz bądź ozdobę nad lustrem – nie ma z tym
żadnego problemu.
DACH NAD GŁOWĄ
Tworzenie dachów zasługuje na pochwałę. Możemy postawić dowolny dach,
następnie modelować go tak, aby był bardziej prosty, wyższy, niższy
bądź przypominający pagodę. Kreator dachów pozwala nam ustalać szerokość
dachu, jego wysokość, wynieść dachówkę poza ścianę bądź też zaokrąglić
ją. Marzy się Wam dach amerykańskiej stodoły? A może dach tradycyjnego
domu na przedmieściach? Parę kliknięć i otrzymujecie dach jakiego
potrzebujecie.
Gzymsy i ozdoby sprawią, że Wasze domy
nabiorą charakteru i będą bardziej unikalne. Łuki dekoracyjne pozwolą
nam stworzyć domy swoich marzeń.
Jeśli już mówimy o marzeniach… Wielu z
Was niejednokrotnie wspominało o poddaszu. The Sims 4 umożliwi nam
stworzenie prawdziwego poddasza dla naszych Simów. Wystarczy odpowiednio
uformować dach na piętrze, dodać okno i gotowe! Poddasze z prawdziwego
zdarzenia.
PODSUMOWANIE
Podsumowując, tryb budowania jest
znacznie łatwiejszy w obsłudze a jego możliwości są o wiele większe niż
te obecne w The Sims 3 czy jej poprzedniczkach. Symulacja roślin, ich
animacje i światło sprawia, że nasze domy wręcz żyją w idealnym świecie.
To od nas zależy jak wyglądać będzie dom, jaki dach na nim położymy
oraz jak wysokie będą ściany i okna. Meblowanie przestanie być nudne i
zainteresuje sporą grupę graczy. Zawsze kupowałem gotowe domy po
stworzeniu Simów, teraz jednak szczerze przyznam – zacznę budować domy
samodzielnie! Możliwości są ogromne, jedyne co nasz ogranicza to nasza
wyobraźnia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz