Translate | Przetłumacz

poniedziałek, 23 września 2013

Nieludzkie siadanie to teraz przeszłość w The Sims 4 :)

 Źródło:http://www.simowie.info/Dzial:Gry,The_Sims_4,Animacje_lepsze_niz_kiedykolwiek


Ten artykuł przedstawia informacje jakie udało mi się uzyskać podczas Sims Camp w trakcie prezentacji o animacjach w grze The Sims 4. Zamknięty pokaz odbył się w czwartek, 22-go sierpnia 2013 roku w Kolonii w Niemczech, a przeprowadziła go Marion Gothier, dyrektorka zespołu animatorów Maxis w EA Redwood Shores. Przesympatyczna producentka daje z siebie wszystko, aby animacje w The Sims 4 były o wiele lepsze niż kiedykolwiek! Marion pracuje w EA od 2004 roku, kiedy to tworzyła swoje pierwsze simowe animacje w The Sims 2. Ciekawostką jest, że urocze animacje małych szczeniaczków w Zwierzakach, które do dzisiaj urzekają wielu fanów gry, są jej zasługą, a ich stworzenie przyniosło Marion wiele radości!

Troje to tłum?

Już nie! Pierwszym, podstawowym założeniem twórców The Sims™ 4 było upłynnienie sposobu przemieszczania się Simów. Do tej pory między kolejnymi interakcjami nasi podopieczni musieli zakończyć bieżącą animację, aby po lekkim "zawieszeniu się" mogli zacząć wykonywać następną. Twórcy najwyraźniej wyciągnęli wnioski z tych niedoskonałości w poprzednich odsłonach serii i zrewolucjonizowali system animacji właśnie pod względem poruszania się, a także wybierania drogi przez Simów. Dzięki temu nie są oni narażeni na stanie w miejscu przez kilka simowych godzin z powodu innego blokującego ich Sima bądź przedmiotu. Teraz na parceli może się znajdować duża liczba Simów, a my nie musimy się obawiać sytuacji, w której większość z nich będzie machać ręką i tupać nogą, ponieważ nie mogą dostać się do wybranego przez nich celu. Animatorzy wprowadzili wiele udoskonaleń w systemie, stworzyli między innymi szereg mini-animacji simowych kroków, co pozwala na bardziej naturalne, płynne i zdecydowanie mniej inwazyjne przemieszczanie się Simów. Z pewnością przyjemnie będzie się oglądać, jak Simowie swobodnie mijają się na schodach, całą grupą przechodzą przez drzwi czy też szybko i bezproblemowo zmieniają kierunek, w którym podążali, na zupełnie przeciwny.
Podczas prezentacji Marion pokazała nam dwa filmiki, podczas których wszyscy uczestnicy SimsCamp krzyknęli głośne "WOW" z wrażenia! Wyobraźcie sobie, że ustawiacie kilkunastu Simów w dużym kręgu, a następnie każecie wszystkim naraz przejść przez środek tego kręgu na jego drugą stronę. Samo wyobrażenie tej sytuacji w The Sims™ 3 mija się z celem, bo wszyscy Simowie już przy pierwszym kroku zaczęliby mocno dawać nam znać, że "Tak się nie da!". Ale ta sytuacja jest jak najbardziej prawdopodobna w czwartej generacji Simów! Każdy Sim szybciutko znajdzie dla siebie wąską przerwę i bez problemu przedostanie się miedzy innymi Simami, aby dojść do celu! Drugą sytuacją było wysłanie wielu Simów naraz do jednego ciasnego pomieszczenia z wąskimi drzwiami. Wszyscy Simowie zrobili to w mgnieniu oka, bez żadnego "ale"! Te animacje można porównać do roju mrówek, które znajdują dla siebie miejsce i robią mega wrażenie, a całość napawa optymizmem na idealne tworzenie miejskiego tłumu! Będzie się działo, oj będzie!

W grupie raźniej

Kolejnym ważnym aspektem, jakiemu postanowili przyjrzeć się twórcy gry, jest socjalizacja w grupie. W poprzednich częściach serii The Sims™ grupy były wprowadzane jako część dodatków do gry, co skutkowało ograniczonymi możliwościami interakcji i zachowań pomiędzy grupą Simów – silnik podstawowej wersji gry nie pozwalał na rewolucje w tym zakresie. Dlatego tworząc The Sims 4 dołożono wszelkich starań, aby ten aspekt gry był naprawdę solidnie dopracowany. Studiowano zachowania w grupie – postawę, gestykulację, mimikę – po to, aby nowa generacja Simów potrafiła to wszystko odzwierciedlić w sposób bardziej realistyczny niż dotychczas. Pracownicy studia Maxis co tydzień w piątek po południu urządzają sobie dla odstresowania mini imprezę, na której jedzą, piją i poznają siebie nawzajem. Zespół Marion postanowił wykorzystać tę okazję. Animatorzy przymocowali w niewidocznym miejscu kamerę, która z ukrycia nagrywała co do minuty przebieg tych spotkań. W poniedziałek rano Marion i jej współpracownicy oglądali nagranie i dokładnie analizowali grupowe zachowania innych pracowników Maxis. Tak właśnie dochodzili do odpowiednich wniosków i tworzyli animacje do The Sims™ 4. Pomysłowo!
Teraz nasi wirtualni podopieczni są świadomi otaczających ich Simów, co będą mogli wyrażać na różne sposoby. Dobrym tego przykładem są rozmowy, które będą teraz zdecydowanie bardziej naturalne i – co ważniejsze – nie będą prowadzone jedynie pomiędzy dwójką Simów: nawet cała rodzina może urządzić sobie pogawędkę, na przykład podczas wspólnego posiłku. Przyglądając się dyskutującym w grupie Simom z pewnością będziecie zachwyceni tym, jak osoby pełne zaangażowania wyrażają swoje opinie poprzez energiczną gestykulację, a ci mniej zainteresowani tematem dają to zrozumienia swym znudzonym wyrazem twarzy. Nasz Sim może też w pewnym momencie dołączyć do trwającej już rozmowy, a wtedy pozostali Simowie przesuną się nieco, by zrobić mu miejsce i wysłuchają tego, co ma im do powiedzenia. Każda grupa Simów dążyć będzie do tworzenia okręgu. Sami zauważcie, że ludzie także tak robią podczas rozmów w grupie.

Wiele zadań w jednym czasie

Wszyscy simowi gracze od zawsze marzyli, aby ich podopieczni mogli wykonywać różne czynności w jednym czasie. Wielozadaniowość, tak jak nowy sposób poruszania się Simów, od samego początku była jednym z głównych punktów, nad którymi skupili się twórcy The Sims™ 4. Pewnie często zdarza się Wam robić kilka rzeczy w jednym czasie. Rozmawiacie z przyjaciółmi podczas wspólnego oglądania filmów, pijecie napoje słuchając opowieści kolegów czy też ćwiczycie i rozmawiacie z innymi ćwiczącymi na siłowni osobami. Nasi Simowie też będą tak robić! The Sims™ 4 pozwala na bardzo realne wykonywanie wielu czynności naraz, w jednym czasie! Simowie bez problemu rozmawiają ze sobą pijąc napoje i jedząc przekąski. Ważną ciekawostką, o której warto przy okazji wspomnieć jest to, że Simowie mogą być zarówno lewo- jak i praworęczni, a będzie to cecha genetyczna losowo przyporządkowywana do Simów.

Jedna animacja na wiele sposobów?

Wszelkie animacje zostały przemyślane tak, aby równie dobrze mogły być wykonywane w różnych pozach. Wyobraźcie sobie taką sytuację, że jeden Sim chce opowiedzieć drugiemu ekscytującą historię mocno przy tym gestykulując. W miarę naturalną pozą dla tej interakcji będzie moment, w którym dwa Simy stoją naprzeciwko siebie i rozmawiają. Wyobraźcie sobie jednak, że tę samą historię opowiadają sobie spoczywający na kanapie Simowie, Sim siedzący przy barze na barowym stołku albo też Simowie siedzący po przeciwległych stronach łóżka! Wystarczyło, aby twórcy stworzyli kilka charakterystycznych punktów na ciałach Simów, a następnie blokowali ich przemieszczanie się dla różnych opisanych wyżej sytuacji. Jedna animacja może być wykorzystywana przy wielu pozach!

Simowie chodzą własnymi ścieżkami

Czy zdarzyło się Wam stworzyć przepiękny ogród bądź park, wyznaczyć w nim ścieżki, a potem podczas próby przejścia Simem przez park okazywało się, że wybierał on własną drogę do celu, często mało intuicyjną, na około? Teraz Simowie zwracają uwagę na to, gdzie się poruszają i starają się obierać tak trasę, aby wykorzystywać stworzone przez nas ścieżki. Gra oczywiście stara się optymalnie dobrać drogę poruszania się Simów, dlatego jeśli Sim miałby iść po spiralnej ścieżce niewygrodzonej żadnymi przeszkodami do jej wnętrza, to wybierze raczej drogę na skróty. ;)

Podsumowanie

The Sims™ 4 to totalnie nowe spojrzenie na animacje. Przebudowano zarówno grupowe, jak i indywidualne interakcje z myślą o jak najlepszym odzwierciedleniu rzeczywistości i pozbyciu się "kanciastych" ruchów. Moim zdaniem zmiany przyniosą naprawdę znaczącą poprawę do świata Simów i pozwolą, aby simowe światy w końcu były zapełnione Simami, którzy wiedzą jak unikać zderzeń z innymi mieszkańcami!


Trochę teraz było przerwy w wydarzeniach, ale na dzisiaj to nie koniec :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz