Translate | Przetłumacz

wtorek, 17 września 2013

Artykuł o The Sims 4

Zapraszamy do przeczytania artykułu na temat zmian, nowości i powrotów w czwartej odsłonie The Sims™.
W dniu wczorajszym pojawiła się pełna wersja czwartego numeru Oficjalnego Magazynu The Sims, a wraz z nim dość obszerny artykuł na temat wyczekiwanej przez wielu czwartej odsłony serii The Sims™. Cały artykuł został przeze mnie przetłumaczony i szczerze zachęcam do jego przeczytania, gdyż jest bogaty w wiele ciekawych informacji. Życzę przyjemnej lektury. :-)
• • • • •
The Sims 4 jest dokładnie tym, czego spodziewałbyś po sequelu – to głębsza rozgrywka, lepsze doświadczenie i dużo, dużo, dużo więcej rzeczy, które kochaliśmy już od początku serii The Sims. Będziemy mieli mnóstwo do opowiedzenia przez te miesiące, które dzielą nas od premiery gry w 2014 roku, dlatego zaczniemy od podstawowych informacji: o aplikacji Tworzenia Sima, o Trybie Budowania, a także powiemy słówko o nowych elementach rozgrywki.
• CO SIĘ ZMIENIŁO?
Stylizacja Twoich Simów
Aplikacja Stwórz Sima (z ang. Create-a-Sim) rezygnuje z wersji przeładowanej okienkami menu na rzecz bardziej intuicyjnej funkcji działającej na zasadzie „kliknij i przeciągnij” i posiadającej jedynie kilka działów z kategoriami. Używając myszki, gracze wybierają pojedyncze części ciała – uda, łydki, pośladki, brzuch, klatkę piersiową, ramiona, bicepsy, stopy, głowę – a niekiedy nawet bardziej szczegółowe miejsca na ciele (wybierając głowę, mamy możliwość edycji całej twarzy poprzez „klikanie i przeciąganie”). Za pomocą przewijania i przeciągania gracze mogą zmienić wielkość i wymiar każdej z tych części ciała i stworzyć dzięki temu naprawdę wyjątkowych Simów.
Poza ciałem są również ubrania i fani Simów ucieszą się na widok szerokiej gamy koszul, spodni, butów, spódnic, sukienek, akcesoriów i fryzur do wyboru. Każda rzecz została tak przygotowana przez artystów The Sims, aby pasowała w każdej kombinacji. A zatem kozaki będą się chować pod sukienką lub spodniami z szerokimi nogawkami, długie włosy będą spoczywać na górnej części ubrania, a kapelusze będzie można nałożyć na każdą fryzurę. Odzież w The Sims 4 pełni teraz faktyczną funkcję w rozgrywce (sprawdź „Odczuwanie emocji” poniżej), dlatego każde ubranie będzie miało swoją cenę – a Twój Sim nie będzie mógł sobie pozwolić na droższe rzeczy, dopóki nie zarobi odpowiedniej ilości simoleonów. Ubieranie Sima będzie teraz znacznie bardziej interesujące.
Budowanie
Tryb Budowania wprowadza nowe techniki modułowe. Po postawieniu pomieszczenia na parceli, gracz będzie mógł dostosować jego wymiary poprzez przeciąganie ścian. Pokoje umieszczone obok siebie automatycznie połączą ściany. Fundamenty również mogą zostać dodane (lub usunięte) bez potrzeby wyburzenia całego domu. The Sims 4 posiada teraz Przegląd Katalogu (z ang. Magazine View; porównany kiedyś do katalogu Ikei – przyp. własny) sortowanego według typu pomieszczenia oraz typu obiektów (co dla graczy The Sims 3 powinno brzmieć znajomo).
Za pomocą jednego kliknięcia, gracze mogą przyjrzeć się rozlicznym przedmiotom w danym pomieszczeniu (np. w „nowoczesnym” pokoju gościnnym znajdzie się płaski telewizor, masywna kanapa i kremowo-białe dywany), a następnie kupić cały zestaw lub pojedyncze przedmioty i przeciągnąć je na parcelę. Ponadto, pokoje mogą być oglądane w różnych paletach kolorów, dzięki czemu gracze mogą mieszać i dopasowywać poszczególne obiekty albo sprawić, że wszystkie przedmioty w pokoju będą miały tę samą paletę barw.
• CO NOWEGO?
Odczuwanie emocji
W The Sims 4 nadal będą się pojawiać nastrójniki, które mogliśmy zobaczyć w The Sims 3, ale ich funkcja jest teraz zupełnie inna. W The Sims 4 Simowie mają świadomość emocjonalną. Potrafią odczuwać szereg różnych emocji, które mają bezpośredni wpływ na to, jak grasz. W rezultacie nastroje Simów wpływają na wszystkie ich interakcje, zarówno z obiektami, jak i innymi Simami. Niektóre emocje sprawią, że dana interakcja będzie niemożliwa, tak jak w prawdziwym życiu. The Sims 4 otwiera (i zamyka) przed nami interakcje w zależności od stanu emocjonalnego. Sim w romantycznym nastroju, na przykład, będzie miał możliwość zagrania na skrzypcach nowych rodzajów muzyki, ale nie będzie mógł powiedzieć złośliwych rzeczy Simce, z którą będzie flirtował – taka interakcja będzie zaznaczona jako nieaktywna. Rozgniewani Simowie mogą biegać szybciej na stacjonarnych bieżniach, aby rozładować wściekłość, ale za to nie będą mogli oglądać obrazów. Zdarzają się też nieco zwariowane czynności spowodowane emocjami, jak na przykład siedzenie w wannie w ponurym nastroju i jedzenie w tym czasie lodów.
Zachcianki, cechy osobowości, aspiracje
Przyzwyczailiśmy się już do kształtowania charakteru naszych Simów za pomocą cech osobowości, a ci z nas, którzy grali w The Sims 2 pamiętają nawet, jak mogliśmy kontrolować ich pragnienia. W The Sims 4 mamy możliwość poznania myśli i uczuć naszych Simów nie tylko poprzez ich cechy osobowości, ale również poprzez zachcianki i aspiracje. Zachcianki są jak dymki z myślami, które pojawiają się, gdy Simowie są poza domem i coś robią. Często są to rzeczy, które Sim ma ochotę w danym momencie zrobić, na przykład przygotować drinka albo zagrać w szachy. Spełnienie zachcianki zapewnia Simom coś w rodzaju Punktów Szczęścia Życiowego, które można wydać na nagrody.
Aspiracje to pragnienia długoterminowe, podobne do pragnień życiowych z The Sims 3. Sim może chcieć mistrzowsko opanować pewną umiejętność, wspiąć się na szczyt kariery lub też zdobyć jakieś rzeczy. Jednak w przeciwieństwie do The Sims 3, gdzie gracze byli ograniczeni do jednego pragnienia życiowego, aspiracje w The Sims 4 są tak zorganizowane, że każdy Sim może mieć tyle aspiracji, ile chce. Kiedy Sim spełni daną aspirację, dostanie odpowiednią cechę aspiracyjną. W ten sposób Sim, który zostanie mistrzem kuchni, otrzyma cechę związaną z gotowaniem.
• CO SIĘ NIE ZMIENIŁO?
Obiekty (więcej obiektów)
W The Sims 4 znajdziemy mnóstwo znajomych rzeczy ze wszystkich poprzednich wersji The Sims. Choć na razie nie możemy zdradzić zbyt wielu szczegółów, to jednak powiemy Wam, że możecie się spodziewać stołu warsztatowego, laleczki voodoo, krowokwiatu oraz teleskopu – z tym, że jest to raczej "obserwatorium", do którego Simowie mogą wejść i napsocić na wszelkie możliwe sposoby. Życie codzienne Twoich Simów również będzie wyglądało znajomo – sterty śmieci, kałuże, przestrzenie publiczne i różnorodne przedmioty do kolekcjonowania lub ulepszenia.
• TRZY CIEKAWOSTKI
1. Zawody: Każdy zawód ma dziesięć szczebli, na które Sim może awansować. Podobnie jak w The Sims 3 Kariera, co jakiś czas pojawiać się będą okazje do wypełnienia, co może poprawić sytuację w pracy. Każdy szczebel zawodowy odblokowuje nową zawartość, którą Sim będzie mógł postawić w swoim domu, dzięki czemu jego wystrój będzie lepiej odwzorowywał zawód tego Sima.
2. Przyjaciele i kochankowie: Od teraz w The Sims 4 gracze będą mogli rozwijać związki, romanse albo jedno i drugie. Pasek „związku”, który można było zobaczyć w poprzednich odsłonach serii pokazuje, jak dobrze Sim zna innego Sima; The Sims 4 wprowadza dodatkowy pasek „romansu”. Nie jest on zależny od paska „związku” i pozwala Twojemu Simowi na rozwijanie romantycznych relacji z innymi Simami. Jeśli Twój Sim lubi przygody na jedną noc, może on spędzić życie wędrując od jednej sypialni do drugiej i baraszkując z Simami, których ledwo zna – pod warunkiem, że jest między nimi chemia.
3. Umiejętności: Oto umiejętności, które na razie możemy potwierdzić. Tak jest! Po raz pierwszy Simowie mogą doskonalić umiejętność „bara-bara”. (Niżej znajduje się lista podana w artykule, jednak nie jest to lista umiejętności, a pewnych przedmiotów, które mieliśmy okazję ujrzeć w Store. Nie jestem pewna, w jakim celu zostały wypisane; aby obejrzeć dany przedmiot w Store, wystarczy kliknąć w jego nazwę - przyp. własny.)



Źródło:  http://www.simowie.info/News:Oficjalny_Magazyn_The_Sims_opowiada_o_The_Sims_4_17.09.13

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz